Indicele glicemic și arderea grăsimilor. Jay Jefuiește Dieta De Ardere

indicele glicemic și arderea grăsimilor

Pentru a fi absorbite din tractul gastrointestinal, glucidele trebuie digerate pana la stadiul de monozaharide. Digestia amidonului, inceputa in cavitatea bucala, sub actiunea a amilazei salivare, are loc in cea indicele glicemic și arderea grăsimilor mare parte in intestinul subtire, sub actiunea a amilazei pancreatice care degradeaza glucidele pana la slăbit ovăz coapte de oligozaharide si sub actiunea dizaharidazelor maltaza, sucraza, lactaza de la nivelul marginii in perie a celulelor epiteliale intestinale care transforma oligozaharidele in monozaharide.

Produsii finali ai digestiei glucidelor sunt: fructoza, glucoza si galactoza.

Dieta indicelui glicemic, cura de slăbire care nu dă greş | Dietă şi slăbire, Sănătate | viziteazazlatna.ro

Glucoza si galactoza se absorb printr-un mecanism comun, un sistem de transport activ Na-de-pendent cotransport. Fructoza se absoarbe prin difuziune facilitata. Dupa ce au fost absorbite in enterocite, monozaharidele sunt transportate prin membrana bazolaterala a acestora prin difuziune facilitata; apoi, difuzeaza din interstitiul intestinal in capilarele din vilozitatile intestinale.

Absorbtia glucidelor nu este reglata. Intestinul poate absorbi indicele glicemic și arderea grăsimilor 5 kg sucroza zilnic. Absorbţia acestor compuşi, dacă provin din surse naturale integrale de hrană legume,  fructe, cerealeeste cu mult mai mică, chiar dacă este vorba despre acelaşi substanţe. În faţa glucidelor cu absorbţie rapidă  şi reacţia organismului este la fel de promptă. Astfel, corpul prin mijloacele pe care le are la dispoziţie, încercă să convertească în glicogen, cât mai repede, excesul de carbohidraţi care a ajuns brusc în fluxul sanguin.

Procesul se desfăşoară repede, cu participare masivă a insulinei care se secretă din abundenţă. Deoarece depozitele de glicogen din ficat şi din muşchi au o capacitate mică de stocare, organismul va transforma o parte din surplus în grăsimi trigliceride circulante  şi de depozit care se depun la nivelului ţesutului adipos.

Mai mult, participarea insulinei la metabolismul glucidelor, conduce, în paralel cu oxidarea carbohidraţilor, la frânarea arderii grăsimilor, fapt ce conduce, în mod indirect, către obezitate. S-a constatat că glucidele cu absorbţie rapidă dezvoltă o adipozitate de tip androgin se depun preponderent pe trunchi şi pe bărbie, şi mai puţin pe coapse, pe şolduri sau pe feseabdomenul fiind în mod special indicele glicemic și arderea grăsimilor.

Ori se ştie că surplusul de adipozitate abdominală este cu mult mai periculos decât excesul grăsos care se localizează în alte zone ale corpului. Glucidele cu absorbţie rapidă abundă în produsele zaharate ciocolată, bomboane, prăjituri, etc.

Dacă aceşti hidraţi de carbon sunt solubilizaţi în  lichide şi semilichide sucuri, lichioruri, miere artificială, îngheţatăei se absorb şi mai repede. Deşi acţionează cu ceva mai lent, amidonul din produsele purificate făina albă, extracte de amidonmai ales în combinaţie cu grăsimile, dezvoltă o putere calorică foarte mare pe o durată de timp relativ scurtă.

Alimentele de acest tip hot dog, hamburger, plăcintele coapte în ulei încins, etc.

Mai mult, aceste preparate conţin mai multe toxine, dintre care cea mai nocivă este acrilamida, substanţă cu potenţial cancerigen. Insistenţa cu care se încearcă, prin vocea nutriţioniştilor şi a medicilor, să se limiteze vânzarea alimentelor de acest fel, alături de alte zaharoase concentrate, în incinta şi în jurul şcolilor, este pe deplin justificată. Astfel, ele sunt benefice pentru om, furnizând, fără exces şi în timp, energia necesară desfăşurării normale a proceselor fiziologice.

Glucidele cu absorbţie lentă,  sunt compuşi întâlniţi  frecvent sub denumirea de carbohidraţi cu eliberare treptată. Glucidele neenergetice sunt numite în dietetică şi alimentaţie fibre vegetale alimentare.

Ele abundă în coaja fructelor şi a cerealelor, în  rădăcinoase, precum şi în verdeţuri.

vacile pierd în greutate peter griffin pierde în greutate

Dacă în organism se introduc cantităţi mari de lipide şi de carbohidraţi, în maximul 24 de ore va avea loc arderea aproape completă a glucidelor, în timp ce lipidele vor rămâne în bună parte neoxidate.

Lipidele neoxidate se vor depune, împreună cu cele derivate din metabolismul altor substanţe, în ţesutul adipos, pe termen lung. Dacă în organism ajung cantităţi mai mici de glucide, şi acestea de provenienţă naturală, fără absorbţie rapidă, metabolismul nu va avea destule resurse energetice, şi va arde combustibilul de depozit, adică grăsimile, desigur în condiţiile unei alimentaţii sărace în lipide.

Mai mult, o cantitate moderată de glucide cu absorbţie lentă, va iniţia procesul de arderea a grăsimilor, dacă aportul caloric alimentar nu este mai mare decât energia consumată de corp.

guler pierderea de grăsime osoasă pierdeți în greutate pentru bbl

Principalul donor de energie celulară este glucoza. Aceasta ajunge la ţesuturi fiind purtată prin fluxul sanguin. În funcţie cum slăbești? provenienţă, ţesuturile folosesc 3 feluri de glucoză: — glucoza exogenă rezultată din hrană— glucoza endogenă rezultată din oxidarea glicogenului— neoglucoza glucoza provenită din neosinteze, deci din substanţe neglucidice.

Arderea glucozei în celule are loc sub influenţa insulinei. Metabolismul glucidelor poate urma o cale aerobă în prezenţa îndestulătoare a oxigenului sau una anaerobă în lisa oxigenului. Catabolismul anaerob al glucozei poartă denumirea de glicoliză anaerobă. Prin glicoliza anaerobă, fenomen ce are loc mai ales la nivelul ficatului şi a muşchilor scheletici, glucoza se transformă în acid lactic, în urma trecerii succesive prin 10 reacţii chimice catalizate enzimatic.

În ultima reacţie, care este reversibilă, acidul piruvic trece în acid lactic.

Arderea grasimilor. Dieta si ceai pentru ardere a grasimilor. Orezul ingrasa.

Acidul lactic nu se mai degradează mai departe, dar poate reveni în acid piruvic, oxidându-se mai departe pe cale aerobă. Acidul lactic rezultat din glicoliza indicele glicemic și arderea grăsimilor este responsabil de instalarea febrei musculare, fenomen cauzat de creşterea acidităţii musculare.

Metabolismul anaerob al glucidelor are loc în condiţii de efort fizic solicitant, ca o consecinţă a faptului că necesarul de oxigen gazos de care au nevoie celulele nu poate fi satisfăcut nevoile de oxigen ale ţesuturilor depăşesc capacitatea de respiraţie tisulară. Pe cale aerobă, glicoliza are un randament energetic mult superior. În prezenţa oxigenului, glucoza trece printr-o serie de reacţii catalizate enzimatic până la acid piruvic.

Glucidele, indexul si incarcatura glicemica a alimentelor – Despre diabet

Acidul piruvic, trece mai departe în acetil coenzima A sub influenţa piruvat dehidrogenazeicare intră în ciclul lui Krebs, oxidându-se până la CO2 şi H2O. Insulina favorizează fixarea glucozei în ţesuturi, stimulează glicoliza şi activează complexul enzimatic piruvat dehidrogenaza. În acelaşi timp, insulina inhibă arderea grăsimilor E. Rădulescu, Faţă de glucoză, fructoza urmează o altă cale metabolică, independentă de insulină. Astfel, la nivelul ficatului, sub acţiunea enzimei fructochinaza, substanţa se fosforilează degradându-se treptat cu eliberare de energie.

Până nu demult, datorită unei absorbţii mai lente şi ca o consecinţă a faptului că nu necesită prezenţa insulinei, indicele glicemic și arderea grăsimilor considera că fructoza este cea mai sănătoasă glucidă. Timpul a dovedit că lucrurile nu stau chiar aşa.

Jay Jefuiește Dieta De Ardere

În natură, fructoza se află de cele mai multe ori alăturată glucozei, mai ales în fructe, amândouă glucidele aflându-se în concentraţii relativ scăzute. Însă, datorită gustului foarte dulce, fructoza a început să se extragă selectiv, astfel încât se întâlneşte adăugată într-o mulţime de alimente cereale pentru micul dejun, răcoritoare, gumă de mestecat, prăjituri, bomboane, gemuri, produse pentru diabetici, etc.

cum să slăbești sfaturi simple slăbește cu jon

Această fructoză concentrată nu este deloc sănătoasă. Un studiu amplu publicat în SUA în anularată că fructoza concentrată, care abundă într-o serie largă de alimente la care a fost adăugată, creşte trigliceridele sanguine, măreşte tensiunea arterială, produce rezistenţă la insulină şi intoleranţă la glucoză, favorizează formarea de ţesut adipos mai mult decât glucoza E. Importanţa alimentară şi dietetică a fructelor Fructele, după clasificarea indicele glicemic și arderea grăsimilorfac parte din grupa alimentelor cu proteine incomplete.

Chiar dacă nu conţin  multe  proteine şi nu au toţi aminoacizii esenţiali, ele prezintă o mare importanţă pentru sănătatea omului, beneficiile aduse organismului nefiind deloc de neglijat.

Glucidele, indexul si incarcatura glicemica a alimentelor

Datorită acestui fapt, ele pot asigura o  hidratare corectă a organismului, cu lichide de înaltă calitate. Pe lângă apă, fructele conţin o serie de substanţe minerale, fiind surse naturale indicele glicemic și arderea grăsimilor de ioni şi săruri, la care organismul poate accede cu uşurinţă.

Aproape toate fructele sunt bogate în potasiu, element deosebit de important pentru sănătatea fiecărei celule. Majoritatea fructelor conţin substanţe organice cu structura moleculară simplă masă moleculară micăceea ce însemnă că se digeră, se absorb şi se metabolizează foarte uşor. De asemenea, în fructe se acumulează acizi organici slabi malic, citriccare formează împreună cu mineralele, săruri bazice.

Din acest motiv, aproape toate fructele coapte sunt alcalinizante. Pentru sănătatea omului, prezintă importanţă şi alţi compuşi organici, în special indicele glicemic și arderea grăsimilor şi enzimele. Fructele sunt relativ sărace în vitamine din grupul B, dar în schimb conţin indicele glicemic și arderea grăsimilor apreciabile de vitamina C. În coaja fructelor se găsesc multe fibre vegetale, care acţionează favorabil asupra tranzitului intestinal.

Consumate proaspete ca atare sau sub formă de salate de crudităţiaceste vegetale aduc servicii importante omului.

Prin uscare, prelucrare gemuri,  siropuri, etc. Neajunsurile fructelor Ca orice aliment, fie el şi natural, şi fructele au punctele lor slabe. Din ele lipsesc aproape în totalitate lipidele, iar conţinutul în alte substanţe vitamine din complexul B, aminoacizi esenţiali este limitat.

Aceasta nu înseamnă că ele nu sunt benefice sănătăţii.

Informațiiimportante