De ce pierdem în greutate când suntem bolnavi.

Ba mai mult, fie c-ai stiut, fie ca nu, sigur te-ai confruntat cu pericole la dieta. Dar nici daca esti copil nu esti exclus. Aproximativ 1 din 2 fete adolescente si 1 din 4 baieti adolescenti au tinut o dieta si, evident, s-au confruntat cu pericolele asociate intr-o incercare a-si schimba felul in care arata [ 1 ].

Regim alimentar special, recomandat în caz de boală, pentru păstrarea sănătății, scăderea greutății corporale etc. Hai sa disecam putin definitia asta cel putin precara. Avand in vedere ca nu intra in normalitatea noastra, e firesc sa nu tinem dieta in viata de zi cu zi, decat in cazuri speciale.

Cum cazurile speciale au o temporaritate inglobata in ele, automat dieta este temporara. Asadar, se subintelege ca trebuie sa ajungi destul de grav ca medicul banuiesc, la el mergi Pierderea în greutate a tirozinei și a algelor esti bolnav, nu?

Sau poate e mai cu capul pe umeri, isi cunoaste limitarile si te trimite la nutritionist, ca sa-ti recomande el o dieta. In orice caz, trebuie sa ajungi intr-o faza nasoala ca sa se intample asta.

Tinem dieta pana scadem in greutate si ne atingem obiectivul. Apoi, liber la prajituri! Si tind sa-i dau dreptate, asta inteleg si eu.

Si, atentie, nu vorbim de prajituri de la The Fit Bakercare nu ingrasa. Pe alea le poti manca linistita si la dieta.

retete pt slabit

In al nostru drag domeniu, recte fitness, se obisnuieste un deficit caloric de Cal pe zi. Rationamentul din spate e ca, pentru a arde 1 livra de grasime, trebuie sa arzi aproximativ Cal. Stabilind ca obiectiv pierderea unei livre pe saptamana, rezulta acel deficit caloric de Cal pe zi.

Atunci stabilim un deficit caloric initial de Cal si mentinem caloriile la nivelul acela cat avem nevoie, slabind 1 livra pe saptamana si traind fericiti pana la adanci batraneti, nu? Pai nu chiar. Exista multe motive pentru care abordarea aceasta nu va functiona, cateva dintre ele fiind prezentate mai jos.

Aceste pericole la dieta sunt menite sa-ti faca viata un calvar cand vrei sa slabesti si ai face bine sa fii constienta de ele pentru urmatoarea ta tentativa de a slabi.

  • Cum a pierdut în greutate hollie strano
  • 90+ Best Retete pt slabit images | diete, slăbit, sănătate
  • Pierdere în greutate regal subțire
  • Pipi pierde in greutate
  • Se recomandă prezentarea la medic în cazul lipsei poftei de mâncare: cronice de cauză necunoscută; însoțite de scăderea exagerată în greutate fără intenție mai ales pe parcursul unei perioade scurte de timp însoțite de semne de depresie, abuz de alcool sau alte substanțe sau de semne sugestive pentru tulburări ale comportamentului alimentar; induse de medicamente  - este importantă consultarea cu medicul care le-a prescris și schimbarea dozei sau a medicamentului incriminat de comun acord.
  • Pins Du suchst ein kinderleichtes, richtig leckeres Rezept?
  • Cum să mănânce pentru a pierde în greutate fibre de repede

Imprecizie la estimarea aportului caloric Oamenii nu sunt perfecti la a-si estima aportul caloric si studiile vin sa confirme acest lucru [ 23 ].

Cu atat mai mult atunci cand esti in deficit caloric, adica la dieta, ti-e mai greu sa estimezi cu acuratete numarul de calorii pe care il consumi [ 4 ]. Nu mai vorbim despre mancatul in oras. Un studiu facut pe aproape de participanti [ 5 ], a aratat cum acestia au subestimat, in medie, cu Cal continutul caloric al meselor consumate in oras. Ca sa arzi Cal, trebuie sa alergi 25 min sau sa inoti 30 min. Numarul de calorii subestimate creste disproportionat cu cat marimea a ceea ce mananci creste.

Lipsa poftei de mancare | ROmedic

Mergi in orice food court la noi, sunt mari sau nu portiile? Imprecizie la valorile de pe etichete Chiar daca nu mananci in oras si monitorizezi la sange fiecare gram pe care-l bagi in gura, tot exista sanse sa dai chix. O Calorie kcal este definita drept cantitatea de caldura necesara sa ridici temperatura unui kg de apa cu 1°C.

Greutatea in sarcina, cat de importanta este si cum o tin sub control?

Asadar, pentru a masura continutul caloric al unui aliment, metoda cea mai precisa era sa masori energia pe care o produce. Alimentul era plasat intr-un recipient inchis ermetic, plin cu apa, numit bomba calorimetrica. Si nu, nu e vorba de briosa pe care o mananci la OMV cand te opresti sa alimentezi. Masina, ca pe tine nu te prea alimentezi, mai degraba te poluezi… Apoi, alimentul era ars complet si se masura cresterea in temperatura apei, determinandu-se astfel numarul de calorii.

In prezent, metoda aceasta nu se mai prea aplica, iar numarul de calorii si valorile nutritive pe care le vezi pe etichete rezulta in urma adunarii valorilor din ingredientele individuale. Se ajunge, astfel, la un numar destul de precis? Da, unde destul de e sintagma cheie. Asta inseamna ca daca inghetata ta preferata americana spune Cal pe eticheta, s-ar putea sa aiba Cal, deci va trebui sa te mai plimbi vreo 15 min extra pentru diferenta de 60 Cal.

Supraestimarea consumului de energie La fel cum tindem sa subestimam cat mancam, asa tinem sa supraestimam cat ardem. Un studiu si-a propus sa le verifice pe ambele in paralel [ 3 ].

Dupa aceste sesiuni, fiecare persoana era rugata sa estimeze cate calorii a ars si sa manance echivalentul caloriilor de ce pierdem în greutate când suntem bolnavi la o masa de tip bufet. Cei cu antrenamentul de Cal A1 au estimat ca au ars ± Cal. Cei cu antrenamentul de Cal A2 au estimat ca au ars ± Cal. Ba mai mult, cei care au facut A1 antrenamentul 1 au mancat dupa ± Cal, iar cei care au facut A2 antrenamentul 2, ca autostrada inca nu e terminata au mancat dupa ± De ce pierdem în greutate când suntem bolnavi.

Asadar, cei cu A1 au estimat de pana la 9 ori 9 ori!! Cei cu A2 au estimat de pana la 6 ori mai multe calorii arse tehnici bune de slabire au mancat de peste 2. Daca ai impresia ca ai nevoie de de calorii te mentii si stai la sa fii in deficit, dar tu, de fapt, ai nevoie de doar sa te mentii, ghici ce?!

Nu esti in deficit de calorii! Modificarea consumului de scădere în greutate hattiesburg ms ca functie de aport Pana acum, au fost pericole la dieta mai usoare, ce tin de erorile noastre de estimare. Acum intram pe taram de modificari ce au loc in corpul nostru de ce pierdem în greutate când suntem bolnavi cand suntem la dieta.

Nu numai ca nu ne pricepem la a ne estima cate calorii ardem prin activitatea fizica pe care o facem, dar acest consum de energie se mai modifica si in functie de aportul de energie pe care il avem.

In alte cuvinte, cat ardem depinde de cat mancam. Daca stiu ce cum arata planul tau alimentar, poti sa-ti estimez destul de precis cate calorii arzi mancand. Dar 2 indivizi de dimensiuni sensibil egale pot avea diferente in NEAT de pana la Cal [ 6 ], ceea ce e incredibil de mult si incredibil punct! Stim ca tesutul muscular e unul activ, care arde calorii.

Asadar, cand pierdem in greutate, intrucat pierdem, din pacate, si din muschi, e de asteptat sa consumam mai putine calorii la noua greutate. Aceasta combinatie sugereaza ca pierderea in greutate a indus o reducere considerabila in TDEE si ca aceasta reducere e atribuita in proportie mare componentei NEAT.

Descresterea NEAT e unul din cele mai semnificative pericole la dieta care-ti poate incetini semnificativ progresul daca nu stii de el! Modificarea greutatii corporale Ai vazut mai sus ca, atunci cand slabesti, e normal sa arzi mai putine calorii, pentru ca mai pierzi si din tesutul activ, adica muschi. Un alt motiv pentru care ajungi sa arzi mai putine calorii dupa ce slabesti la dieta e pentru ca ai o greutate mai mica la deplasare si miscare, deci vei arde mai putine calorii deplasandu-te si miscandu-te.

James Krieger, om de stiinta american, autor si orator, fondator al de ce pierdem în greutate când suntem bolnavi weightology. Astfel, au evitat luarea rapida in greutate, cel mai mare pericol de dupa dieta. La 10 zile dupa concurs sportivul avea o crestere de doar 1 kg, in conditiile in care si-a crescut considerabil caloriile si in care nu e deloc neobisnuit ca in primele 10 zile de dupa un concurs de culturism sa iei in greutate kg.

Suna a ceva pozitiv, pe care o vrei, nu? In acest caz, nu chiar. Dupa cum am invatat la biologia in clasa a 7-a, ATP adenozin trifosfat este o nucleozida trifosforilata… glumesc.

de ce pierdem în greutate când suntem bolnavi efectele secundare ale colestiraminei pierderea în greutate

Doar ca, tu preiei energie calorii din alimente sub forma de carbohidrati, grasimi, proteine si alcool. Cand esti la dieta, se pare ca mitocondriile observa lipsa de energie disponibila calorii mai putinedeclara cod rosu de calorii si se adapteaza pentru a creste eficienta de conversie, crescandu-si astfel abilitatea de a-si atinge norma de producere de ATP cu ardere de mai putine calorii.

de ce pierdem în greutate când suntem bolnavi arzător de grăsimi w proszku

Intrucat caldura e un reziduu al formarii de ATP, vei degaja mai putina caldura si, deci, vei arde mai putine calorii. Conversia hormonilor tiroidieni De aici, intram pe taram minat si vorbim despre pericole la dieta hormonale, cele mai greu de gestionat si prevenit. Unii din hormonii cu cel mai mare impact asupra numarului de calorii pe care il arzi sunt cei tiroidieni THin special forma activa T3.

Nivele mici de hormoni tiroidieni sunt asociate cu rate metabolice scazute adica arzi mai putine caloriipe cand nivele mari sunt asociate cu rate metabolice ridicate adica de ce pierdem în greutate când suntem bolnavi mai multe calorii.

La fel cum se intampla si in economie, cand creste cererea, creste si oferta, asa ca se produce mai mult ATP. Si dupa cum ai vazut, producerea de ATP are ca efect rezidual arderea de calorii. Totodata, hormonii tiroidieni stimuleaza activitatea metabolica a Tesutului Adipos Maro TAMale carui mitocondrii sunt pline cu proteine decuplante UCPiar acestea realizeaza metabolismul partial al macronutrientilor, formand caldura, dar nu si ATP.

Astfel, mai putin T4 inactiv se converteste in T3 activintrucat corpul detecteaza o perioada de foamete cand esti la dieta si incearca sa te protejeze si sa conserve energia. Diminuarea leptinei Oricat de importanti sunt hormonii tiroidieni cand vine vorba de adaptarile metabolice pe care le vei suferi la dieta, nu sunt cei mai importanti.

De fapt, scaderea lor e influentata de un hormon si mai potent, numit leptina. Leptina e produsa in principal de celulele adipoase, dar productia e in floare doar cand acestea sunt in floare, adica mari si pline. Pe masura ce pierdem in greutate, acestea vor stoca mai putina energie si, automat, vor produce mai putina leptina intrucat se reduc ca dimensiune.

Dar chiar pana sa ajungem sa pierdem o cantitate insemnata din greutatea corporala, leptina scade considerabil doar dupa cateva zile de deficit caloric, mai ales daca limitam carbohidratii [ 8 ] cum se practica atunci cand esti la dieta. Asadar, leptina este un mediator potent al numeroase aspecte, de la hormonii tiroidieni, de reproducere si ai foamei, la cortizol si componente ale consumului energetic si studiile stiintifice arata in mod constant nivele scazute de leptina asociate cu pierderea in greutate [ 9 ].

Ca ultime efecte ale leptinei pentru a sublinia importanta ei, aceasta stimuleaza sistemul nervos simpatic SNS prin intermediul hipotalamusului are receptori acolo, iti amintesti? Ba mai mult, leptina stimuleaza arderea de calorii direct in muschii scheletici [ 10 ], independent de TAM.

Scaderea leptinei e unul din cele mai mari pericole la dieta cu care te vei confrunta: iti va trage frana de mana, iti va apasa la refuz pedala de frana si iti va pune si blocator la roata. Din acest motiv, vei fi mai flamanda, iti va tampona activitatea hormonilor tiroidieni, iti va descreste NEAT, activitatea SNS si activarea TAM, toate astea insemnand ca vei arde mai putine calorii.

Diminuarea testosteronului sau a estrogenului Departe de-a fi de ce pierdem în greutate când suntem bolnavi cu hormonii. Exista efecte hormonale ale deficitului de energie dieta care trec dincolo de eficienta mitocondriala sau termogeneza adaptiva.

de ce pierdem în greutate când suntem bolnavi arderea grăsimilor într-o lună

Sa luam, de pilda, testosteronul, care este principalul hormon barbatesc. Iar nivelul bazal de testosteron pare sa aiba un impact asupra mentinerii si cresterii de ce pierdem în greutate când suntem bolnavi [ 13 ]. Acelasi lucru se intampla si la femei, cu al lor estrogen, principalul hormon femeiesc. Femeile care concureaza la astfel de competitii de culturism sufera o reducere a estrogenului [ 14 ], care conduce la o destabilizare a ciclului menstrual, ce poate varia de la menstruatie mai neregulata pana la amenoree oprirea completa a acesteia.

Un studiu de caz pe o concurenta la categoria de culturism Figure [ 15 pierdere în greutate b9 arata cum menstruatia a inceput sa devina neregulata inca din primele faze ale pregatirii competitionale, a incetat pana la sfarsitul acesteia si nu a revenit decat dupa 71 saptamani de la competitie.

Adica aproape 1 an jumate!!!! Diminuarea insulinei Produsa de pancreas, de ce pierdem în greutate când suntem bolnavi controleaza glicemia, fiind ca o frana pusa ficatului si micsorand rata la care acesta produce glucoza gluconeogeneza si o trimite in sange. Insulina contribuie si la preluarea glucozei si a grasimilor de catre celule, dar asta se intampla la o magnitudine mai mica si fara insulina.

Ca functii secundare, inhiba lipoliza descompunerea grasimilor in acizi grasi si descreste rata de oxidare a acizilor grasi de catre muschi si ficat. Ce ne intereseaza pe noi, insa, in contextul actual, e ca insulina e un hormon asociat cu retentia de masa musculara, prin functiile sale anticatabolice adica previne descompunerea proteica, procesul opus sintezei proteice.

Iar daca nu esti atent sa iti pastrezi masa musculara la dieta, foamea nu iti daca as vrea sa slabesc bate gentil la usa, ci iti violeaza soneria [ 16 ].

Lipsa poftei de mancare

Si apropo de foame, insulina are si rol in reglarea apetitului. Intrucat receptorii insulinici sunt prezenti la nivelul creierului, inclusiv hipotalamusul, insulina are capacitatea de a reduce apetitul atunci cand se leaga de acesti receptori [ 17 ].

O ultima functie a insulinei care ajuta la a arde mai multe calorii este activarea indirecta a Tesutului Adipos Maro TAMdespre care ai vazut ca arde multe calorii. Acest efect mediat de insulina e, in special, datorat meselor bogate in carbohidrati care, sa fim sinceri, reprezinta un gand distant, dintr-o alta galaxie, cand esti la dieta. Cresterea cortizolului Cortizolul este hormonul stresului si, ghici ce, e de treaba si contribuie si el la riscul pierderii masei musculare la dieta!

O gramada de studii [ 1112 ] arata ca o gramada de cortizol e produs cand stai o gramada de timp la dieta sau cand reduci o gramada de calorii. Iar gramada asta de cortizol e no bueno intrucat te azvarle intr-o stare catabolica de nu te vezi! Adica acea stare in care descompunerea proteica depaseste sinteza proteica. Si ghici de unde vin parte din proteinele care se descompun? Din muschi!

Informațiiimportante